Všeobecné obchodní podmínky

obchodní společnosti

BG Technik cs, a.s.

se sídlem U závodiště 8/251, Praha 5 – Velká Chuchle, PSČ 15900,

identifikační číslo: 25253948

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7742

(dále také už jen „VOP“)

platné od 1.1.2024

 

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto obchodní podmínky  obchodní společnosti BG Technik cs, a.s., se sídlem U závodiště 8/251, Praha 5 – Velká Chuchle, PSČ  15900, identifikační číslo: 25253948, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7742,   upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá v souvislosti nebo na základě  Smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi Dodavatelem a Odběratelem, jakož i mezi Prodávajícím a Odběratelem (viz níže), ale i jiných právních vztahů, které mezi stranami vzniknou. Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé Smlouvy. Tyto VOP jsou subsidiárně platné pro veškeré právní vztahy, které mezi stranami vzniknou, není-li stranami výslovně sjednáno v písemné podobě jinak.

1.2 Tyto VOP se vztahují též na vztahy vzniklé mezi Prodávajícím a Odběratelem prostřednictvím internetových obchodů, které jsou provozovány společností BG Technik cs, a.s. na Webové stránce.

1.3. Není-li uvedeno jinak, mají následující pojmy níže uvedený význam: 

Odběratelem“ je spotřebitel nebo podnikatel.

Spotřebitelem“ je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s Dodavatelem nebo s ním jinak sjedná poskytnutí služby nebo převod zboží.

Podnikatelem“ je fyzická nebo právnická osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku a v této souvislosti sjedná poskytnutí služby nebo převod zboží s Dodavatelem. Za podnikatele je považována mj. také každá osoba, která uzavírá Smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Uvede-li Odběratel IČ a neuvede-li výslovně, že sjednává poskytnutí služby nebo převod zboží mimo rámec svého podnikání, a to nejpozději při uzavření Smlouvy, má se za to, že vystupuje v právních vztazích s Dodavatelem jako podnikatel.

VOP“ nebo „obchodní podmínky“ jsou tyto obchodní podmínky a servisní podmínky.

Webovou stránkou“ jsou všechny webové stránky umístěné na internetových adresách www.hondastroje.cz, jakož i www.selvo.cz, jakož i  www.bgtechnik.eu, jakož i www.pilovekotouce.cz, jakož i www.zahradnitechnikabg.cz, jakož i selvoauto.cz, jakož i bgtechnik.cz, jakož i altendorf.cz, jakož i hondamarine.cz, jakož i oavstroje.cz, jakož i vitap.cz, jakož i egostroje.cz, jakož i selvoauto.sk, jakož i selvo.sk a to podle sortimentu zboží, o které se jedná. Webová stránka www.bgtechnik.cz neobsahuje možnost nákupu zboží a služeb a slouží pouze pro informování jejích návštěvníků, a to zejména o sortimentu zboží a služeb nabízených společností BG Technik cs, a.s. a o možnostech nákupu tohoto zboží a služeb.

Internetovým obchodem“ je internetový obchod provozovaný Provozovatelem na Webové stránce.

 „Provozovatelem“ je společnost BG Technik cs, a.s., se sídlem U závodiště 8/251, Praha 5 – Velká Chuchle, PSČ  15900, identifikační číslo: 25253948, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7742.

Prodávajícím“ je buď podnikatel odlišný od provozovatele, který má s provozovatelem uzavřenou Smlouvu, na jejímž základě se zavázal dodat Odběrateli zboží prezentované na Webové stránce, a to za podmínek prezentovaných na Webové stránce a za podmínek stanovených těmito VOP anebo Dodavatel, protože v daném případě si Odběratel Dodavatele jako Prodávajícího zvolil, a to prostřednictvím odběru zboží v sídle nebo provozovně Dodavatele. Provozovatel prohlašuje, že má uzavřeny Smlouvy s více podnikateli (Prodávajícími) dle teritoriálního a zbožového rozdělení.

Dodavatelem“ je společnost BG Technik cs, a.s., se sídlem U závodiště 8/251, Praha 5 – Velká Chuchle, PSČ  15900, identifikační číslo: 25253948, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7742 nebo Prodávající.

1.4. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní či jiné písemné Smlouvě. Odchylná ujednání v kupní či jiné písemné Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP.

1.5. Smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce a právní vztah jimi založený se řídí českým právem a českým právním řádem s vyloučením kolizních norem, nedohodnou-li se smluvní strany výslovně jinak. K řešení sporů z těchto právních vztahů jsou příslušné české soudy a jde-li o právní vztah s osobou, jež má sídlo nebo bydliště v zahraničí, je příslušným soudem Obvodní soud pro Prahu 1.

1.6. Znění obchodních podmínek může Dodavatel měnit či doplňovat a činí tak zpravidla k 1.1. daného roku. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá v době účinnosti předchozího znění VOP pro daný smluvní vztah, Smlouva se řídí těmi VOP, které byly platné a účinné ke dni vzniku Smlouvy.

1.7. V případě uzavření Smlouvy prostřednictvím internetového obchodu Provozovatel výslovně uvádí, že Smlouva je uzavírána mezi Odběratelem a Prodávajícím, jehož provozovnu Odběratel zvolí jako místo plnění a převzetí zboží, nikoli mezi provozovatelem a Odběratelem. Provozovatel je zároveň Prodávajícím pouze v těch případech, kdy Odběratel jako místo plnění a převzetí zboží zvolí sídlo nebo některou provozovnu provozovatele. 

1.8 Provozovny provozovatele jsou:

- Liberec - BG Technik cs, a.s., Dr. Milady Horákové 1093/116a, 460 06 Liberec – Rochlice

- Ostrava - BG Technik cs, a.s., Výstavní 123/11, 703 00 Ostrava – Vítkovice

- Praha - BG Technik cs, a.s., U závodiště 8/251, 159 00 Praha 5 – Velká Chuchle.

1.9. Použití všeobecných podmínek či jiných vzorových smluv či formulářů Odběratele, i když jsou k objednávce či poptávce připojeny, není přípustné a Dodavatel je neakceptuje, ledaže by se na tom strany výslovně písemně dohodly ve Smlouvě.

 

2. UZAVŘENÍ SMLOUVY

2.1. Uzavření Smlouvy mimo internetový obchod

2.1.1. Smlouvou se pro účely těchto VOP rozumí písemná (i e-mailová), osobně ústně provedená nebo telefonická objednávka Odběratele potvrzená Dodavatelem anebo Smlouva vzniklá konkludentně převzetím zboží či přijetím služby Odběratelem.

2.1.2. V případě souhlasu s podmínkami objednávky potvrdí Dodavatel Odběrateli přijetí objednávky, a to i telefonicky, zpravidla do 3 pracovních dnů od jejího doručení Dodavateli.

2.1.3. Smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení objednávky Odběrateli, nejpozději však převzetím zboží či přijetím služby Odběratelem.

2.1.4. Tyto VOP nahrazují veškerá jiná ústní i písemná prohlášení a ujednání stran ohledně jednotlivého obchodního případu učiněná či uzavřená přede dnem účinnosti těchto obchodních podmínek pro právní vztah smluvních stran, s výjimkou Smlouvy samotné.

2.1.5. Dodavatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Odběratele o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

2.1.6. Odběratel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Odběrateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Odběratel sám, přičemž Dodavatel sděluje Odběrateli, že tyto náklady při komunikaci s Dodavatelem se neliší od základní sazby, kterou si sjednal Odběratel.

2.1.7. Při vzájemně dohodnutém snížení nebo stornování objednávky uhradí Odběratel Dodavateli všechny vyúčtované náklady, které Dodavateli tímto vzniknou. Dojde-li k písemné dohodě o změně provedení Zboží oproti sjednaným podmínkám, prodlužuje se dodací lhůta o dobu, kterou tyto změny vyžadují, pokud není stanoveno písemně jinak.

 

2.2. Zvláštní ujednání k uzavření Smlouvy prostřednictvím internetového obchodu

2.2.1. Smlouva může být mezi stranami uzavřena také distančním způsobem, tedy za použití komunikačního prostředku umožňujícího uzavřít Smlouvu bez současné fyzické přítomnosti Smluvních stran (dále také už jen „Prostředek komunikace na dálku“). 

2.2.2. Dodavatel se zavazuje Odběrateli v postavení spotřebitele v dodatečném předstihu před uzavřením Smlouvy sdělit údaje dle § 1820 odst. 1 OZ.

2.2.3. Spotřebitelské recenze zveřejněné u Zboží pochází od spotřebitelů, kteří Zboží skutečně zakoupili a použili. Dodavatel umožňuje vkládání spotřebitelských recenzí pouze v návaznosti na zakoupení Zboží, čímž ověřuje pravost spotřebitelských recenzí.

2.3.4.Veškerá prezentace zboží umístěná ve Webové stránce není návrhem na uzavření Smlouvy ve smyslu ustanovení § 1731 a násl. OZ, je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít kupní či jinou Smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

2.2.5. Webová stránka obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů na dopravu zboží k Odběrateli, které jsou zároveň i vyjádřením nákladů na navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na Webové stránce. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího a Odběratele uzavřít Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

2.2.6. Webová stránka obsahuje také informace o nákladech spojených s dodáním zboží – tj. zejména s dopravou, předvedením zboží, zaškolením obsluhy, případně instalací zboží (dále jen náklady spojené s dodáním zboží). Informace o nákladech spojených s dodáním zboží uvedené na Webové stránce platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Součástí kupní ceny nejsou jiné úkony či služby Prodávajícího (Dodavatele) ani provozovatele.

2.2.7. Pro objednání zboží vyplní Odběratel objednávkový formulář na Webové stránce. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

2.2.7.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ Odběratel do elektronického nákupního košíku Webové stránky),

2.2.7.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží a s ní spojených služeb,

2.2.7.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží,

2.2.7.4. výběru Prodávajícího,

2.2.7.5. údaje o místu dodání objednávaného zboží dle nabídky místa dodání zboží uvedeného na Webu (dále společně jen jako „Objednávka“).

2.2.8. Před podáním Objednávky musí být při použití elektronických prostředků Odběrateli v postavení spotřebitele umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do Objednávky vložil.

2.2.9. Dodavatel zajistí, aby Odběratel v postavení spotřebitele vzal při objednávce výslovně na vědomí, že se zavazuje k zaplacení. (Je-li Objednávka činěna použitím tlačítka nebo obdobného ovládacího prvku, musejí být označeny snadno čitelným nápisem „Dokončit objednávku zavazující k platbě“ či „se závazkem k platbě“ nebo jinou odpovídající jednoznačnou formulací.) Před zasláním objednávky je Odběrateli umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky Odběratel vložil, a to i s ohledem na možnost Odběratele zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle Odběratel kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku zavazující k platbě“ anebo tlačítko s jinou podobnou odpovídající jednoznačnou formulací. Provozovatel se zavazuje předat objednávku Prodávajícímu obratem. Údaje uvedené v objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení Odběrateli potvrdí elektronickou poštou prostřednictvím provozovatele, a to na adresu elektronické pošty Odběratele uvedenou v objednávce (dále jen „elektronická adresa Odběratele“). Součástí potvrzení objednávky bude přesná specifikace Prodávajícího a místa převzetí zboží Odběratelem. Odběratel podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky. Veškerá následující komunikace mezi Prodávajícím a Odběratelem bude již probíhat výhradně přímo mezi těmito dvěma subjekty. Přeposláním objednávky Prodávajícímu a potvrzení objednávky Odběratelem se provozovatel nestává stranou Smlouvy mezi Prodávajícím a Odběratelem, ani mu nevznikají žádná práva a povinnosti v souvislosti s plněním Smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Odběratelem. Provozovatel se však zavazuje, že nedodá-li Prodávající řádně a včas objednané zboží Odběrateli, dodá toto zboží za shodnou cenu provozovatel Odběrateli v náhradní lhůtě 30 dnů ode dne doručení výzvy Odběratele.

2.2.10. Dodavatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu a další náklady) požádat Odběratele buď osobně nebo prostřednictvím provozovatele o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

2.2.11. Smluvní vztah mezi Prodávajícím/Dodavatelem a Odběratelem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je zasláno prostřednictvím Provozovatele Odběrateli elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Odběratele.

 

3. VĚC S DIGITÁLNÍMI VLASTNOSTMI 

3.1. Je-li předmětem Kupní Smlouvy hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „Věc s digitálními vlastnostmi“) Dodavatel zabezpečí, že budou Odběrateli poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací Dodavatel zabezpečí, že budou Odběrateli poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si Zboží po převzetí uchovalo vlastnosti dle návodu k použití a těchto VOP, a že bude na jejich dostupnost upozorněn:

  • po dobu jednoho roku, mají-li být podle Kupní Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu, 
  • po dobu, po kterou to Odběratel může rozumně očekávat, mají-li být podle Kupní Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu Zboží, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření Kupní Smlouvy a povaze závazku. 

3.2. Odstavec 3.1. VOP se nepoužije v případě, že Dodavatel Odběratele před uzavřením Kupní Smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a Kupující s tím při uzavírání Kupní Smlouvy výslovně souhlasil.

3.3. Neprovedl-li Odběratel aktualizaci podle předchozího odstavce v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že Odběratel nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. 

3.4. Mají-li být podle Kupní Smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle návodu k použití, nejdéle však ve lhůtě dvou let, má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.

 

4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle Smlouvy může Odběratel uhradit Dodavateli těmito způsoby:

  • v hotovosti v provozovně Dodavatele nebo v provozovně Prodávajícího dle svého výběru v objednávce,
  • platební kartou v provozovně Dodavatele nebo v provozovně Prodávajícího dle svého výběru v objednávce, jestliže takovou možnost poskytuje, přičemž tento způsob platby je umožněn na některých webových stránkách, 
  • na základě zálohové faktury platbou předem, 
  • v hotovosti na dobírku v místě určeném Odběratelem v objednávce;
  • bezhotovostním převodem na bankovní účet Dodavatele uvedený v daňovém dokladu – faktuře vystaveném Dodavatelem, přičemž tento způsob platby je umožněn na některých webových stránkách. 

4.2. Způsob uhrazení ceny zboží nebo služby a případných nákladů spojených s dodáním zboží dle Smlouvy bude dohodnut před uzavřením Smlouvy.

4.3. Dodavatel je oprávněn měnit ceny Zboží nebo náklady na dopravu. Nebude-li ujednáno mezi Dodavatelem a Objednatelem jinak anebo nestanoví tak právní předpisy, provedené změny nemají vliv na již uzavřenou Kupní Smlouvu.

4.4. Změna ceny je účinná zveřejněním na Webových stránkách, nebude-li Dodavatelem stanoveno jinak.

4.5. Prodávající u Zboží na Webových stránkách ve Slevě uvádí předchozí cenu Zboží. Předchozí cena Zboží je nejnižší cenou Zboží, za kterou jej Prodávající na Webových stránkách nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím slevy. 

4.6. V případě, že Dodavatel Zboží ve slevě nabízí a prodává kratší dobu než 30 dnů, je předchozí cena Zboží nejnižší cenou Zboží od okamžiku, kdy Prodávající začal Zboží nabízet a prodávat, do okamžiku poskytnutí slevy.

4.7. V případě, že Dodavatel zvyšuje slevu z ceny postupně, je předchozí cena zboží nejnižší cenou Zboží v době 30 dnů před prvním poskytnutím slevy.

4.6. Společně s cenou je Odběratel povinen zaplatit Dodavateli také náklady spojené s balením a dodáním Zboží ve smluvené, jinak v místě a čase obvyklé výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou i náklady spojené s dodáním Zboží.

4.8. V případě platby v hotovosti, platební kartou či v případě platby na dobírku je cena splatná při převzetí Zboží.

4.9. Dodavatel je oprávněn požadovat uhrazení celé ceny nejpozději před předáním zboží Odběrateli.

4.10. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté Dodavatelem Odběrateli nelze vzájemně kombinovat.

4.11. Dodavatel je oprávněn, zejména v případě, že ze strany Odběratele nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé ceny ještě před dodáním Zboží Odběrateli. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

4.12. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Dodavatel ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy Odběrateli daňový doklad – fakturu. Dodavatel je plátcem daně z přidané hodnoty. Vystavuje-li Dodavatel daňový doklad – fakturu, vzniká mu oprávnění fakturovat dnem odeslání nebo předání zboží Odběrateli. Nebylo-li dohodnuto ve Smlouvě jinak, je daňový doklad - faktura splatná ve lhůtě 14 dnů ode dne svého vystavení.

4.13. Je-li Odběratel v postavení spotřebitele v prodlení s úhradou ceny, nebo jiného splatného dluhu (peněžitého dluhu) vůči Dodavateli, Dodavatel je oprávněn Odběrateli účtovat zákonný úrok z prodlení ve výši dle platných právních předpisů. V ostatních případech Dodavatel a Odběratel sjednávají, že pro případ prodlení s úhradou ceny nebo kterékoliv splatné pohledávky (peněžitého dluhu) je Odběratel povinen zaplatit Dodavateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení, nepřesáhne-li prodlení 30 dní. Přesáhne-li prodlení 30 dnů, pak úrok z prodlení počínaje 31. dnem prodlení činí 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení, až do zaplacení.

4.14. Jednostranné započtení provedené Odběratelem, při němž by byla započtena pohledávka Odběratele proti pohledávce Dodavatele na zaplacení ceny zboží podle Smlouvy bez písemného souhlasu Dodavatele, není přípustné a nepřihlíží se k němu.

 

5. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ ODBĚRATELEM V POSTAVENÍ SPOTŘEBITELE UZAVŘENÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM (PROSTŘEDKY KOMUNIKACE NA DÁLKU) 

5.1. Odběratel v postavení spotřebitele může odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím Prostředků komunikace na dálku ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta pro odstoupení končí uplynutím čtrnácti dnů ode dne převzetí Zboží Spotřebitelem nebo jím určenou osobou. Je-li předmětem závazku koupě Zboží, končí lhůta uplynutím čtrnácti dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme Zboží, nebo

  • poslední kus Zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů Zboží, které jsou dodávány samostatně,
  • poslední položku nebo část dodávky Zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
  • první dodávku Zboží, je-li ve Smlouvě ujednána pravidelná dodávka Zboží po ujednanou dobu.

5.2. Odběratel v postavení spotřebitele může od Smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Dodavateli.

5.3. V případě odstoupení od Smlouvy ponese Odběratel v postavení spotřebitele náklady spojené s vrácením Zboží.

5.4. V případě Zboží, které nemůže být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou, je cena přepravy tohoto Zboží na provozovnu Dodavatele uvedena Webových stránkách Dodavatele. Toto právo na odstoupení se však netýká smluv uvedených v ustanovení § 1837 občanského zákoníku. Odběratel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze odstoupit mimo jiné od kupní Smlouvy o dodávce Zboží:

  • (a) které bylo vyrobeno podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám (dále i jako „zboží na míru“). Zboží, kterého se týká výjimka z práva na odstoupení od Smlouvy je zpravidla takto označeno v internetovém obchodě.
  • (b) podléhá rychlé zkáze, nebo Zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i Zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným Zbožím;
  • (c) o dodávce Zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil.

5.5. Pro odstoupení od Smlouvy může Odběratel využít vzor poskytovaný Dodavatelem, například lze použít tento text: nadpis: Oznámení   o   odstoupení   od   Smlouvy, adresát:  Společnost BG Technik cs, a.s., se sídlem Praha 5, Velká Chuchle, U závodiště 8/251, PSČ 159 00, IČ: 252 53 948, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7742, text (nehodící se škrtněte): Oznamuji/oznamujeme, že   tímto   odstupuji/odstupujeme od   Smlouvy   o   nákupu   tohoto zboží/o   poskytnutí   těchto   služeb (doplňte specifikaci), ze dne .... (doplňte), datum převzetí…. (doplňte), jméno   a   příjmení Odběratele – spotřebitele/spotřebitelů… (doplňte), adresa Odběratele – spotřebitele/spotřebitelů (doplňte) a na závěr, pokud dopis budete odesílat v listinné podobě, prosíme, opatřete dopis svým podpisem či podpisy (Odběratele). Odstoupení od Smlouvy může Odběratel zasílat mimo jiné na adresu sídla Prodávajícího (toho, kdo mu zboží fakticky prodal).

5.6. Odběratel v postavení spotřebitele je povinen Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od Smlouvy, zaslat zpět Dodavateli osobně nebo poštou na kteroukoliv provozovnu, a to zejména na doporučenou adresu U závodiště 8/251, Praha 5 – Velká Chuchle, PSČ 15900; na téže adrese je možno Zboží vrátit osobně. O vrácení Zboží osobně je potřebné sepsat protokol. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle Zboží před jejím uplynutím.

5.7. Pokud Odběratel v postavení spotřebitele odstoupí od Smlouvy, Dodavatel mu vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno oznámení o odstoupení od Smlouvy, všechny platby, které od Kupujícího obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Kupujícím zvoleného způsobu dodání Zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání Zboží nabízený Prodávajícím). Pro vrácení plateb bude použit stejný platební prostředek, který Kupující použil pro provedení počáteční transakce, nedohodnou-li se Strany jinak. 

5.8. Platby budou Dodavatelem zaslány zpět Odběrateli spotřebiteli až po obdržení vráceného Zboží, nebo poté, co Odběratel spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět Dodavateli. Rozhoduje okamžik, který nastane dříve.

5.9. Odběratel v postavení spotřebitele nese přímé náklady spojené s vrácením Zboží, pokud toto Zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Maximální náklady na jeho vrácení jsou Dodavatelem určeny na částku, která je u daného Zboží uvedena na Webových stránkách Dodavatele, jako cena dopravy Zboží v případě, že je Zboží zasíláno Odběrateli.

5.10. Odběratel odpovídá pouze za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti. To neplatí, pokud Dodavatel nesdělil spotřebiteli údaje podle § 1820 odst. 1 písm. i) OZ.

5.11. V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší. Zboží musí být Odběratelem vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Smlouvy Dodavateli. Odstoupí-li Odběratel od Smlouvy, nese Odběratel náklady spojené s navrácením zboží Dodavateli, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Dodavatel převezme zboží od Odběratele v domácnosti Odběratele na své náklady pouze v případě, jestliže jsou současně splněny tyto zákonem stanovené podmínky: (i) spotřebitel odstoupí od Smlouvy uzavřené mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání, (ii) zboží bylo dodáno do domácnosti spotřebitele v okamžiku uzavření Smlouvy a (iii) povaha zboží jej neumožňuje odeslat obvyklou poštovní cestou.

5.12.V případě odstoupení od Smlouvy vrátí Dodavatel peněžní prostředky přijaté od Odběratele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Smlouvy Odběratelem, a to stejným způsobem, jakým je Dodavatel od Odběratele přijal. Dodavatel je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté Odběratelem již při vrácení zboží Odběratelem či jiným způsobem, pokud s tím Odběratel bude souhlasit a nevzniknou tím Odběrateli další náklady. Odstoupí-li Odběratel od Smlouvy, Dodavatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Odběrateli dříve, než mu Odběratel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Dodavateli odeslal.

5.13.Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je Dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku Odběratele na vrácení ceny. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 4.2 odpovídá spotřebitel podnikateli za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Nakládání se zbožím způsobem nutným k obeznámení se s jeho povahou a vlastnostmi znamená takové nakládání, k jakému by došlo v provozovně Dodavatele při jeho předání Odběrateli v případě jeho osobní koupě Odběratelem v provozovně Dodavatele.  

5.14. Do doby převzetí zboží Odběratelem je Dodavatel oprávněn kdykoliv od Smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí Dodavatel Odběrateli cenu, pokud ji již zaplatil, bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený Odběratelem.

5.15. Je-li společně se zbožím poskytnut Odběrateli dárek, je darovací Smlouva mezi Dodavatelem a Odběratelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy Odběratelem, pozbývá darovací Smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Odběratel je povinen spolu se zbožím Dodavateli vrátit i poskytnutý dárek.

5.16. Pro odstranění pochybností se uvádí, že ustanovení tohoto článku obchodních podmínek se nevztahují na Smlouvu, kde Odběratel je podnikatelem.

 

6. ODSTOUPENÍ Z DŮVODU NEKALÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY

6.1. Odběratel spotřebitel, jehož právo bylo dotčeno nekalou obchodní praktikou dle ustanovení § 4 a násl. Zákona o ochraně spotřebitele (dále jen „Nekalé obchodní praktiky“), může vedle nároků plynoucích z OZ a těchto VOP:

  • (a) odstoupit od Kupní Smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření Kupní Smlouvy, nebo
  • (b) požadovat přiměřené snížení Kupní ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky. 

6.2. Odběratel v postavení spotřebitele nemůže odstoupit od Kupní Smlouvy, prokáže-li Dodavatel, že je to s ohledem na předmět Kupní Smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.

 

7. PŘEVZETÍ ZBOŽÍ, PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ, DODACÍ LHŮTA

7.1. V případě, že je způsob dopravy zboží smluven na základě zvláštního požadavku Odběratele, nese Odběratel riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

7.2. Odběratel má možnost vybrat z následujících způsobů přepravy zboží:

  • osobní převzetí v provozovně Dodavatele,
  • balíková přeprava prostřednictvím dopravce zvoleného Dodavatelem, je-li pro daný případ nákupu nabízena,
  • přeprava prostřednictvím interních prostředků Dodavatele do místa určeného Odběratelem, je-li pro daný případ nákupu nabízena.

7.3. Dodací lhůta začíná u zboží, které bude Odběratelem placeno při převzetí, tj. na dobírku, běžet dnem platného uzavření Smlouvy dle článku 2 těchto obchodních podmínek. V případě, že Odběratel zvolil jinou variantu úhrady než zaplacení zboží při jeho převzetí, tj. např. převodem platby z účtu na účet, začíná dodací lhůta běžet až od úplného zaplacení ceny, tj. od připsání příslušné částky na účet Dodavatele. Konkrétní termíny dodání zboží jsou uvedeny u zboží anebo je lze získat dotazem u Dodavatele.

7.4. Předpokládaná lhůta dodání zboží, je-li uvedena na internetové stránce u příslušného zboží, je  označena jako "Předpokládaní lhůta dodání“ či jiným jednoznačným vhodným způsobem. Při určování předpokládané dodací lhůty vychází Prodávající z dodavatelsko-odběratelských vztahů, aktuální dostupnosti u Dodavatelů a povahy zboží. Pokud je u příslušného zboží uvedeno, že "zboží je skladem“ nebo „zboží je dostupné" či jiným jednoznačným způsobem v tomto smyslu, pak  dodací lhůta pravděpodobně nepřekročí předpokládanou lhůtu dodání. Za předpokládaný termín dodání zboží se ve smyslu těchto VOP považuje poslední den předpokládané lhůty dodání.

7.5. V případě, že objednané zboží není možné dodat v uvedeném termínu, bude Dodavatel Odběratele o tomto neprodleně informovat spolu s informací o náhradním termínu dodání objednaného zboží, a v případě, že takové zboží není již k dispozici, Dodavatel může nabídnout výrobek jiný, srovnatelný s původním. Pokud Odběratel se změnou nesouhlasí anebo v případě, kdy Dodavatel nemůže nabídnout srovnatelnou náhradu objednaného zboží, má Odběratel i Dodavatel právo od Smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od Smlouvy si smluvní strany vrátí vše, co si před odstoupením od Smlouvy vzájemně plnily. Pro odstranění pochybností se uvádí, že v případě, že již došlo k částečnému dodání zboží Odběrateli a Odběratel odstoupí s účinnosti i ohledně tohoto již dodaného zboží, není Dodavatel povinen zajistit ani uhradit přepravu tohoto zboží zpět Dodavateli z domácnosti či místa podnikání anebo sídla či jiného místa určeného Odběratelem, ani vrátit Odběrateli jím uhrazenou cenu přepravy zboží k Odběrateli, neboť cena přepravy není součástí ceny zboží. To se netýká odstoupení od Smlouvy spotřebitelem dle čl. 4 těchto VOP.

7.6. V případě, že se Dodavatel s Odběratelem-spotřebitelem nedohodne jinak, konečný termín dodání Zboží nemůže nastat později než na 30. kalendářní den ode dne uzavření kupní Smlouvy.

7.7. Je-li Dodavatel v prodlení s předáním objednaného Zboží a Zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě, Odběratel v postavení spotřebitele může od Kupní Smlouvy odstoupit. Toto ustanovení se nedotýká prodloužení lhůty dle bodu 7.5 VOP. Změna termínu dodání podle tohoto bodu se nepovažuje za prodlení na straně Prodávajícího.

7.8. Odběratel v postavení spotřebitele může od Smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty v případě, že Prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určenou dobu nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření Smlouvy nebo kupující sdělil Prodávajícímu před uzavřením Smlouvy, že je dodání v určitou dobu nezbytné. V tomto případě Smluvní strany vylučují použití ustanovení § 1980 OZ.

7.9. Dodavatel vrátí bez zbytečného odkladu po odstoupení od Smlouvy dle bodu 5.6 a 5.7 VOP Odběrateli v postavení spotřebitele veškerá peněžitá plnění, která tento Odběratel podle Kupní Smlouvy uhradil.

7.10. Pokud není určeno jinak, dnem ve lhůtě dodání se rozumí jen pracovní den. Dodací lhůta plyne až od úplného zaplacení kupní ceny a její připsání na účet Prodávajícího.

7.11. Dodání zboží prostřednictvím přepravy probíhá ve dnech pondělí až pátek od 9:00 do 18:00 hodin.

7.12. Za dodání zboží se považuje dodání objednaného zboží na místo uvedené Kupujícím v objednávce.

7.13. Je-li Dodavatel podle Smlouvy povinen dodat zboží na místo určené Odběratelem v objednávce, je Odběratel povinen převzít zboží při dodání.

7.14. V případě, že je z důvodů na straně Odběratele nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Odběratel povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

7.15. Dodavatel je povinen spolu se zbožím dodat veškerou dokumentaci týkající se zboží, tj. návod k obsluze, záruční list, atd. Odběratel je při převzetí zboží povinen podepsat dodací list, který slouží jako doklad o převzetí zboží a doklad o převzetí zásilky se zbožím v případě dodání zboží přepravou.

7.16. Při převzetí zboží od přepravce je Odběratel povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. Jeví-li zásilka známky zjevného poškození nebo jiných porušení obalu svědčících o neoprávněném vniknutí do zásilky, Odběratel je povinen převzetí zásilky odmítnout. Neučiní-li tak, není oprávněn namítat poškození výrobku při přepravě a má se za to, že zásilka byla doručena Odběrateli nepoškozená. Podpisem dodacího listu Odběratel stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nebude brán zřetel.

7.17. Odběratel je povinen poškození zboží při přepravě, které nebylo zjevné před otevřením zásilky, reklamovat nejpozději do 3 dnů od převzetí zboží, aby tím umožnil Dodavateli bezodkladné uplatnění nároků z vadně provedené přepravy zboží vůči přepravci. Nevyrozumí-li Odběratel Dodavatele o poškození zboží nejpozději do 3 dnů od otevření zásilky, má se za to, že zboží při převzetí Odběratelem bylo nepoškozené.

7.18. Při nákupu zboží přes internetový obchod se zvoleným způsobem převzetí zboží osobním odběrem na prodejně Dodavatele a platbou při převzetí zboží, se Smlouva při nepřevzetí zboží Odběratelem do 5 pracovních dnů od jejího uzavření od počátku ruší.

7.19. Odběratel je povinen přijmout i částečné plnění a přijmout plnění i před dobou dodání dle Smlouvy.

7.20. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky Dodavatele, jsou-li Dodavatelem vydány.

7.21. Je-li zboží dodáváno na místo určené Odběratelem v objednávce a nezajistí-li Odběratel převzetí zboží, Dodavatel zboží uloží ve své provozovně, o čemž Odběratele informuje. Pokud Odběratel nepřevezme zboží uložené na provozovně Dodavatele ani do 5 (pěti) pracovních dnů od jeho uložení a Dodavatel se s Odběratelem nedohodne jinak, Smlouva se od počátku ruší. V případě, že Odběratel již uhradil cenu zboží, vrátí Dodavatel peněžní prostředky přijaté od Odběratele do čtrnácti (14) dnů od ukončení Smlouvy Odběrateli, a to stejným způsobem, jakým je Dodavatel od Odběratele přijal či jiným způsobem, pokud s tím Odběratel bude souhlasit.

7.22. V případě, že dojde ke zrušení Smlouvy v souladu s čl. 7.18 nebo 7.21 těchto VOP a Odběratel provede novou objednávku totožného zboží, nemá nadále právo uplatnit případné zvýhodnění, které se vztahovalo na původní objednávku daného zboží, není-li již dané zvýhodnění Dodavatelem v době nové objednávky pro dané zboží nabízeno. 

 

8. ZÁRUKA ZA JAKOST

8.1. Dodavatel prohlašuje, že veškeré nabízené Zboží je nové, není-li u některého Zboží uvedeno jinak. Odběratel v postavení spotřebitele je oprávněn vytknout vadu, která se vyskytne u spotřebního Zboží bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději, v době 2 (dvou) let od převzetí Zboží. Jedná-li se o použité spotřební Zboží, činí lhůta dle předchozí věty na základě dohody smluvních stran pouze 1 (jeden) rok. Vytkl-li Odběratel v postavení spotřebitele Dodavateli vadu oprávněně, doba dle předchozích vět neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.

8.2. Nebude-li u jednotlivého Zboží uvedeno jinak, poskytuje Dodavatel Odběrateli záruku, že si Zboží po dobu uvedenou v záruce uchová při obvyklém použití své funkce a výkonnost (dále jen „Záruka“), a to: 

  • (a) Odběrateli v délce dvanácti měsíců od převzetí jakéhokoliv Zboží, 
  • (b) Odběrateli spotřebiteli v délce dvaceti čtyř měsíců od převzetí Zboží a rozbaleného zboží, v délce dvaceti jedna měsíců od převzetí zánovního zboží a v délce jednoho roku od převzetí použitého zboží.

8.3. Je-li na prodávaném Zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke Zboží, jiném oficiálním sdělení nebo v reklamě uvedena doba, po kterou si věc dle poskytovatele záruky při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost nebo po kterou lze Zboží užívat, má Kupující u takového Zboží po stanovenou dobu práva jako při záruce za jakost (§ 2113 až 2117 OZ).

 

9. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

9.1. Dodavatel odpovídá Odběrateli za to, že prodávané Zboží je při převzetí Odběratelem bez vad. Zejména Dodavatel odpovídá Odběrateli za to, že v době, kdy Odběratel Zboží převezme,

  • (a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  • (b) je vhodné k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil,
  • (c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci,
  • (d) je Zboží vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  • (e) Zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, s výjimkou případu, prokáže-li Prodávající, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření Smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
  • (f) je Zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
  • (g) Zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením Smlouvy. Vlastnosti dle písm. d) až g) tohoto ustanovení se na Zboží neuplatní v případě, že Prodávající kupujícího před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.

9.2. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

9.3. Ustanovení uvedená v bodě 9.1. VOP se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Odběratelem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

9.4. Projeví-li se vada v průběhu 6 (šesti) měsíců od převzetí, má za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí. Odběratel v postavení spotřebitele je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců (24) od převzetí, není-li v prohlášení o záruce stanovena doba delší.

9.5. Za vadu se považuje i dodání jiného Zboží. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání Zboží. Za vadu se považuje také vada způsobena nesprávnou montáži nebo instalaci provedenou Dodavatelem, pokud vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl Prodávající. Odpovědnost Dodavatele se nevztahuje zejména na vady způsobené opotřebením při obvyklém užívání nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání, vady způsobené nevhodným skladováním či použitím, neodborným zacházením, jakož i vady způsobené Odběratelem a/, nebo třetími osobami.

9.6. Právo Odběratele z vadného plnění zakládá vada, kterou má Zboží při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Odběratele založí i později vzniklá vada, kterou Dodavatel způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti Dodavatele ze záruky za jakost nejsou tímto bodem dotčeny.

9.7. Odběratel je oprávněn případné vady Zboží vytknout u Dodavatele. Kupující je oprávněn reklamovat Zboží na kterékoliv provozovně Dodavatele písemně nebo osobně. Pro tyto účely je Dodavatelem doporučena jeho provozovna na adrese ve Velké Chuchli. Odběratel je oprávněn podat reklamaci i e-mailem na adresu: info@bgtechnik.cz. 

9.8. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě Dodavatele nebo v místě pro Odběratele bližším, Odběratel vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.

9.9. V reklamaci Odběratel uvede a předloží:

  • jméno a příjmení, kontaktní adresa, telefon kontaktní osoby, se kterou má být v této věci jednáno
  • doklad o nabytí zboží, doklad o nákupu a zaplacení zboží
  • popis vady – např. písemným popisem a fotografickou dokumentací.

9.10. V případě uplatnění reklamace e-mailem Dodavatel písemně potvrdí přijetí oznámení reklamace.

9.11. Dodavatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná podle druhu zboží k odbornému posouzení vady. O reklamaci je s Odběratelem sepsán reklamační protokol, jehož obsahem je datum, kdy Odběratel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Odběratel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. V případě, že reklamace je Dodavatelem uznána jako oprávněná, bude o této skutečnosti Odběratel vyrozuměn a bude mu sdělen způsob odstranění reklamované vady. Dodavatel je povinen vyřizovat reklamace bez zbytečného odkladu, nejdéle však ve lhůtě 30 dnů, pokud se Odběratel s Dodavatelem nedohodnou jinak.

9.12. Dodavatel vydá Odběrateli spotřebiteli reklamační protokol v textové podobě, který dále obsahuje:

- datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, 

- co je obsahem reklamace, 

- jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje

- kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

9.13. Dodavatel informuje Odběratele o vyřízení reklamace a o tom, do jaké lhůty si má dané zboží vyzvednout. Nedoručí-li Dodavatel Odběrateli informaci o vyřízení reklamace z důvodu na straně Dodavatele či Odběratele ve lhůtě 30 dnů, je Odběratel povinen vyzvednout si dané zboží neprodleně po uplynutí 30denní lhůty, ve které měla být reklamace nejpozději vyřízena

9.14. Pokud Dodavatel nevyřídí reklamaci do 30 dnů a nedohodne se s Odběratelem spotřebitelem na delší lhůtě, Odběratel spotřebitel má právo na odstoupení od Kupní Smlouvy anebo požadovat přiměřenou slevu.

9.15. Lhůta 30 dnů neplatí v případě poskytnutí digitálního obsahu. V tomto případě se Dodavatel zavazuje reklamaci vyřídit v přiměřené lhůtě s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je spotřebitel požadoval.

9.16. Po vyřízení reklamace Dodavatel vydá Odběrateli spotřebiteli písemné potvrzení, které obsahuje:

- způsob vyřízení reklamace,

- potvrzení o provedení opravy, 

- dobu trvání,

- písemné zamítnutí reklamace.

9.17. Má-li Zboží vadu, může Odběratel v postavení spotřebitele požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového Zboží bez vady, dodáním chybějícího Zboží nebo opravu Zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. To se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Dodavatele. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.

9.18. Dodavatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Zboží a účel, pro který kupující Zboží koupil. K odstranění vady převezme Prodávající Zboží na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem Zboží předtím, než se vada projevila, Prodávající provede demontáž vadného Zboží a montáž opraveného nebo nového Zboží anebo uhradí náklady s tím spojené.

9.19. Odběratel v postavení spotřebitele může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud

a) Dodavatel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s bodem 9.10. VOP,

b) se vada projeví opakovaně,

c) je vada podstatným porušením Smlouvy, nebo

d) je z prohlášení Dodavatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Odběratele.

9.20. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady a vadného Zboží, které Dodavatel obdržel.

9.21. Odběratel v postavení spotřebitele nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li vada věci nevýznamná. Má se za to, že vada není nevýznamná.

9.22. Odstoupí-li Odběratel v postavení spotřebitele od Smlouvy, Dodavatel mu vrátí kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Zboží nebo co mu Odběratel prokáže, že Zboží odeslal.

9.23. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je Prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.

9.24. Při předčasném plnění může Dodavatel odstranit vady do doby určené pro odevzdání Zboží. Výkonem svého práva nesmí Odběrateli způsobit nepřiměřené obtíže, nebo výdaje. Právo Odběratele na náhradu škody tím není dotčeno.

9.25. Neoznámil-li Odběratel vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Odběratel mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do jednoho roku po odevzdání Zboží. K účinkům podle tohoto bodu soud přihlédne jen k námitce Dodavatele, že vada nebyla včas oznámena. Dodavatel však nemá právo na námitku, jeli vada důsledkem skutečnosti, o které Prodávající v době odevzdání Zboží věděl, nebo musel vědět.

9.26. Odběratel má právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud Prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

9.27. Dále podle pokynů Prodávajícího Kupující:

a) předá, nebo doručí reklamované zboží, dokumentaci ke zboží a všechny jeho části (příslušenství) Prodávajícímu na jeho nejbližší prodejně, nebo na jiném dohodnutém místě; a nebo

b) vyhotoví fotodokumentaci vady a výrobku a doručí, nebo předá ji Prodávajícímu na dohodnuté adrese, nebo e-mailové adrese, jestliže Prodávající nepožádal o předání, nebo doručení zboží podle písm. a) tohoto článku; a nebo

c) umožní osobě pověřené Prodávajícím odborné posouzení reklamované vady na místě, kde se zboží nachází, pokud to požaduje Prodávající. Neposkytnutí součinnosti dle tohoto ujednání je překážkou splnění povinnosti Prodávajícího tak závažnou, že prodlužuje lhůtu na vyřízení reklamace o dobu neposkytnutí součinnosti.

9.28. Kupující je povinen neodesílat ani nedodávat reklamované Zboží Prodávajícímu, dokud to Prodávající od Kupujícího výslovně nepožaduje v souvislosti s předcházením vzniku nadbytečných nákladů na dopravu, pokud fyzická přítomnost reklamovaného zboží není nutná k posouzení reklamace. Náklady na odeslání, nebo dodání reklamovaného Zboží v rozporu s tímto ujednáním není možné považovat za účelně vynaložené.

9.29. V případě, že Kupující neuplatní reklamaci v souladu s tímto článkem VOP, reklamace se nepovažuje za řádnou a Prodávající je oprávněn požadovat od Kupujícího doplnění uplatnění reklamace. Do doby řádného doplnění uplatnění reklamace doba na vyřízení reklamace neběží.

9.30./9.9 Oznámení o uplatnění reklamace musí obsahovat popis vady zboží, způsob, jakým se vada projevuje a kontaktní údaje Kupujícího (e-mail, telefonní číslo, kontaktní adresu), za účelem vyrozumění Kupujícího o způsobu vyřízení reklamace. 

9.31. Kupující je povinen Prodávajícímu poskytnout veškerou součinnost, kterou je při vyřizování a po vyřízení reklamace lze racionálně za účelem posouzení reklamace od Kupujícího očekávat. Kupující je povinen převzít Zboží po vyřízení reklamace (bez ohledu na to, či byla reklamace vyřízená pozitivně nebo byla zamítnuta) od Prodávajícího. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej Prodávající vyrozuměl o možnosti reklamované Zboží převzít, náleží Prodávajícímu úplata za uskladnění Zboží. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše 150,- Kč bez DPH/m2/týden, kterou smluvní strany považují za obvyklou. 

9.32. Není-li pro případy, kdy to právní předpisy umožňují, v těchto OP či Smlouvě ujednáno jinak, použijí se při uplatnění práv z vadného plnění (reklamaci) příslušná ustanovení OZ. Je-li kupujícím spotřebitel, užijí se dále ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele.

9.33. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.

9.34. Práva z vadného plnění Odběrateli nenáleží, pokud Odběratel před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Odběratel vadu sám způsobil:

  • nesprávnou nebo neodbornou manipulací,
  • nedodržením návodu k obsluze a údržbě nebo používáním zboží v rozporu s návodem k obsluze,
  • zanedbáním potřebné nebo pravidelné údržby,
  • záměrným nebo mechanickým poškozením,
  • neodborným zásahem (zásahem do zboží jinou osobou než Dodavatelem nebo jím pověřenou osobou),
  • nesprávnou přepravou nebo skladováním (vlhkost, teplota, vibrace, apod.),
  • používáním zboží pro jiné účely, než je pro něj obvyklé,
  • používáním zboží v nedostatečně větraném (prašném, vlhkém či jinak agresivním) prostředí,
  • nesprávným používáním,
  • včasným nedobíjením baterií, 
  • běžným nebo nadměrným opotřebením,
  • montáží provedenou jinou osobou než Dodavatelem nebo jím pověřenou osobou,
  • nesprávným čištěním,
  • neodborným nebo nešetrným zacházením.

9.35. Nárok na práva z vadného plnění se neuplatní ani v případě:

  • byla-li vada způsobena živelnou pohromou nebo zásahem vyšší moci,
  • byla-li vada způsobena poškozením jinou osobou než Dodavatelem nebo jím pověřenou osobou,
  • vad zboží, na které byla poskytnuta odpovídající sleva, nebo vad, pro které bylo toto zboží zlevněno.
  • nepředložil-li Odběratel záruční list ke zboží,
  • byla-li některá součást zboží nahrazená neoriginální součástí,
  • došlo-li k zamlčení skutečného počtu provozních hodin, podmínek provozu a skutečného technického stavu zboží,
  • je-li zboží využíváno k závodním či podnikatelským účelům (například půjčovna zboží apod.),

9.36. Dodavatel není odpovědný za náhodné nebo následné škody vzniklé ve spojení s používáním zboží nebo jeho selháním.

9.37. Záruční list je platný pouze se současně předloženým dokladem o prodeji zboží.

9.38. Záruka dle ustanovení 6.1.4 těchto VOP se nevztahuje na případy, kdy u vybraných součásti zboží, za podmínek jeho obvyklého užívaní, došlo k opotřebení nebo snížení jeho funkce (např. snížení kapacity baterie, opotřebení plášťů kol, opotřebení těsnění apod.). V takovém případě se jedná o životnost jednotlivé součásti výrobku, která je závislá na míře užívání zboží.

9.39. Uplatněním záruky Odběratel nemá právo na:

  • úhradu nákladů na jakékoliv seřizovací a nastavovací práce spojené s běžnou dílenskou údržbou zboží, ani na servisní položky, jako jsou například žárovky, pláště kol, baterie, akumulátorové baterie, i jejich výměna, atd.
  • úhradu jakékoliv výdajů ve spojitosti s poraněním osob nebo náhodným poškozením majetku,
  • kompenzaci za časové ztráty, obchodní ztráty nebo náhradu za poplatky či cenu za zápůjčku náhradního zařízení po dobu záruční opravy.

9.40. Dodavatel si vyhrazuje právo rozhodnout o rozsahu a způsobu provedení záruční opravy.

9.41. Na všechny originální součásti vyměněné v případě uplatnění práv ze záruky se vztahuje původní záruční doba po zbývající dobu její platnosti.

9.42. Záruční opravu je oprávněn vykonávat výhradně autorizovaný servis. Seznam autorizovaných servisních opraven je uveden na stránkách www.hondastroje.cz, resp. na www.selvo.cz, resp. na www.bgtechnik.eu, a to podle typu zboží, o které se jedná.

 9.43. V případě dalšího prodeje zboží novému vlastníkovi se na zboží vztahuje původní záruční doba po zbývající dobu její platnosti, tzn. další prodej zboží nemá za následek počátek nové záruční doby.

 

10. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ U KUPNÍ ČI JINÉ SMLOUVY S PODNIKATELEM

10.1. Dodavatel odpovídá za vady, které má zboží v době jeho předání. Dodavatel neodpovídá za vady, u nichž se prokáže, že byly způsobeny Odběratelem, třetí osobou, která není ve smluvním vztahu s Dodavatelem, nebo vzniklé v důsledku události vyšší moci. Dále není Dodavatel odpovědný za vady vzniklé či způsobené nesprávným nakládáním se zbožím, mechanickým poškozením či úmyslným poškozením, běžným opotřebením, nebo živelnou událostí (např. požár, vodovodní havárie, apod.). Vadou není rovněž opotřebení dílů, které jsou spotřebního charakteru nebo podléhají opotřebení, například ztupení sečných částí, opotřebení plášťů kol, apod. Za vady vzniklé po předání zboží odpovídá Dodavatel pouze tehdy, pokud byly způsobeny porušením jeho povinností.

10.2. Nároky z odpovědnosti za vady, které lze zjistit při dodání zboží (zjevné vady), uplatní Odběratel u Dodavatele nejpozději do 3 pracovních dnů od dodání zboží. Jestliže Odběratel tuto povinnost nesplní, nároky Odběratele z odpovědnosti za vady zboží u zjevných vad zanikají.

10.3. Nároky Odběratele z odpovědnosti za vady zboží u skrytých vad zanikají, jestliže Odběratel nepodá zprávu Dodavateli o skrytých vadách zboží do 15 dnů od jejich zjištění nebo od okamžiku, kdy Odběratel při vynaložení odborné péče měl vady zjistit, jestliže by jednal s odbornou péčí, nejpozději však do jednoho roku od dodání zboží. V případě, že bude reklamace uznána Dodavatelem jako oprávněná, má Odběratel právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny zboží, prohlásí-li Dodavateli, že není účelné zboží opravit. K opravě zboží je povinen Odběratel zboží dopravit do místa sídla či provozovny Dodavatele. Výše slevy bude Dodavatelem stanovena s ohledem na povahu vad a jejich vliv na užití zboží. Dodavatel odpovídá Odběrateli za vady zboží a za případné škody způsobené Odběrateli pouze a jen do výše plnění, které uhradil Odběratel Dodavateli za dané zboží bez DPH. Odběratel bere na vědomí, že bez tohoto ujednání by Dodavatel Smlouvu s Odběratelem nikdy neuzavřel a neměl by na jejím plnění zájem.

10.4. Dodavatel poskytuje Odběrateli záruku ve větším rozsahu, než je uvedeno v této Smlouvy pouze, pokud je to výslovně stanoveno v prohlášení o záruce ke zboží, a to za splnění podmínek v takovém prohlášení uvedených.

 

11. ZÁRUKA A REKLAMACE BATERIÍ

11.1. Záruka se nevztahuje na životnost baterií, tzn. na pokles kapacity, která je způsobena běžným užíváním a záleží od míry a intenzity používání – množství cyklů vybíjení a nabíjení baterie. Záruční lhůta na mechanické části akumulátoru a elektroniku je 24 měsíců, na plnou kapacitu akumulátoru je poskytována záruka 6 měsíců.

11.2. Na záruku se uplatní ustanovení čl. 6 těchto obchodních podmínek. Záruka se dále nevztahuje na poškození vzniklá neodborným zacházením (zkrat), nedostatečnou údržbou baterie (nedostatečné nabíjení, zničení úplným vybitím, zmrznutím, působení vody, nabíjení špatnou nabíječkou, nabíjení v rozporu s návodem k používání atd.)

 

12. PODMÍNKY POSKYTOVÁNÍ MIMOZÁRUČNÍHO A POZÁRUČNÍHO SERVISU

12.1. Mimozáručním servisem se rozumí servisní zásah, který vznikl v době trvání záruky na základě okolností uvedených bodě 9.35., 9.36. a 9.37. VOP.

12.2. V případě poruchy zboží při mimozáručním servisu, která si vyžádá nutnost dílenské opravy, není Dodavatel povinen zapůjčit Odběrateli náhradní zboží. Pokud tak učiní, zapůjčení zboží se řídí ustanovením čl. 14. těchto VOP, případně s výjimkou povinnosti úhrady za zapůjčení náhradního zboží.

12.3. Dnem skončení záruky dle těchto obchodních podmínek, je Odběratel oprávněn využít pozáruční servis ve všech smluvních servisních opravnách Dodavatele. Seznam servisních opraven je uveden na stránkách dle těchto VOP podle typu zboží, o které se jedná.

12.4. V případě poruchy zboží při pozáručním servisu, která si vyžádá nutnost dílenské opravy, není Dodavatel povinen zapůjčit Odběrateli náhradní zboží.

12.5. Dodavatel je v případě provádění servisu povinen sepsat s Odběratelem příjem zboží do zakázky, který obsahuje minimálně specifikaci smluvních stran, specifikaci zboží, specifikaci druhu poruchy, druh požadovaného servisu, datum převzetí zboží, předpokládané datum zhotovení zakázky, předpokládanou cenu. Smluvní vztah vzniklý na základě prováděného servisu se řídí příslušnými ustanoveními Smlouvy o dílo dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů.

12.6. Dodavatel je povinen po každé servisní prohlídce předat Odběrateli vyplněný servisní list se specifikací konkrétních činností, které byly provedeny při údržbě a servisních opravách zboží. Servisní list vyhotoví pověřená osoba Dodavatele, která prováděla údržbu. Servisní list se vyhotoví ve dvou výtiscích, přičemž jedno vyhotovení obdrží Dodavatel a jedno Odběratel.

 

12.7. Práva z vadného plnění v souvislosti s prováděním mimozáručního a pozáručního servisu

12.7.1 Práva z vadného plnění, kdy zadavatelem servisních prací je spotřebitel

12.7.1.1. Dodavatel odpovídá Odběrateli za to, že zboží v době převzetí Odběratelem ze servisu nemá vady, tj. zejména, že vada, k jejíž opravě bylo zboží do servisu předáno, byla k okamžiku jeho převzetí zpět Odběratelem opravena. 

12.7.1.2. V případě, že zadavatelem servisních prací/opravy je spotřebitel, zkracuje se doba pro uplatnění práv z vadného plnění v souladu s § 2168 občanského zákoníku na 12 měsíců.

12.7.1.3. Projeví-li se jakákoliv vada servisních prací či opravy v době 6 měsíců od převzetí opraveného zboží Odběratelem, má se za to, že servisní práce či oprava byla vadná již v okamžiku převzetí zboží Odběratelem.

12.7.1.3. Pokud se i přes opakované pokusy o opravu nepodaří vadu anebo poškození odstranit, může Odběratel požadovat slevu z ceny servisních prací.

12.7.1.4. Na opravy provedené dle požadavku Odběratele pouze provizorně „na dobu dočasnou“ anebo dle pokynů Odběratele přes upozornění Dodavatele na nevhodnost požadavku Odběratele, se odpovědnost Dodavatele za vady nevztahuje a Odběratel nese veškerá s tím spojená rizika vzniku škod.

12.7.2. Práva z vadného plnění, kdy zadavatelem servisních prací je podnikatel

12.7.2.1. Dodavatel odpovídá Odběrateli za to, že zboží v době převzetí Odběratelem ze servisu nemá vady, tj. zejména, že vada, k jejíž opravě bylo zboží do servisu předáno, byla k okamžiku jeho převzetí zpět Odběratelem opravena.

12.7.2.2. Odběratel je povinen oznámit Dodavateli zjevnou vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do 3 pracovních dnů od převzetí zboží, jinak nároky Odběratele z odpovědnosti za vady zboží zanikají.  

12.7.2.3. Nároky Odběratele z odpovědnosti za skryté vady zboží zanikají, jestliže Odběratel nepodá zprávu Dodavateli o skrytých vadách zboží do 15 dnů od jejich zjištění nebo od okamžiku, kdy Odběratel při vynaložení odborné péče měl vady zjistit, jestliže by jednal s odbornou péčí, nejpozději však do 2 let od převzetí zboží Odběratelem.

12.7.2.4. Prokázat existenci vady ke dni převzetí zboží Odběratelem je povinen Odběratel.

 

13. PLATEBNÍ PODMÍNKY MIMOZÁRUČNÍHO A POZÁRUČNÍHO SERVISU

13.1. Dodavatel bude fakturovat provedené práce a dodaný materiál souhrnně po provedení servisního zásahu na základě podepsaného příjmu zboží do zakázky a potvrzených servisních listů.

13.2. Odběratel se zavazuje uhradit cestovní náklady Dodavatele vzniklé v souvislosti se provedením mimozáručního nebo pozáručního servisu. V případě, že Odběratel doručí zboží na adresu Dodavatele, resp. servisní opravny, a zboží si zde opět vyzvedne, nebudou mu náklady na dopravu účtovány.

13.3. Všechny dohodnuté služby budou Odběrateli účtovány podle platného ceníku Dodavatele, cena za služby servisu bude doložena potvrzeným servisním listem.

13.4. Odběratel se zavazuje uhradit fakturovanou částku nejpozději do 14 dnů ode dne doručení faktury Dodavatelem na jeho účet vyznačený na faktuře. V pochybnostech se má za to, že faktura byla doručena 3 pracovním dnem po jejím odeslání. Uhrazením faktury se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet Dodavatele.

13.5. Daňový doklad, který nebude mít předepsané náležitosti dle zák. č. 235/ 2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, bude Dodavateli vrácen k doplnění a splatnost faktury začne běžet od data předání opravené faktury Odběrateli.

13.6. Dodavatel je oprávněn zadržet zboží, na kterém jsou prováděny servisní práce, k zajištění své splatné pohledávky za Odběratelem související se servisními pracemi. Dodavatel je také oprávněn zajistit zadržovacím právem i nesplatný dluh v případech, kdy Odběratel prohlásí, že dluh nesplní, nestane-li se jinak zřejmým, že Odběratel dluh nesplní. O zadržení zboží vyrozumí Dodavatel Odběratele bez zbytečného odkladu písemně nebo e-mailem. Zadržovací právo zaniká zánikem pohledávky Dodavatele.

13.7. Nevyzvedne-li Odběratel opravené zboží včas, bude mu po uplynutí 30denní lhůty účtováno skladné ve výši v místě a čase obvyklé. Nevyzvedne-li Odběratel zboží ani po výzvě odeslané doporučenou poštou na jím udanou adresu v náhradní lhůtě 30 dnů po uplynutí 3 měsíců ode dne, kdy měla být oprava hotova, je Dodavatel oprávněn postupovat obdobně jako v čl. 6.1.13. těchto VOP.

 

14. ZAPŮJČENÍ ZBOŽÍ

14.1. Dodavatel jako součást své podnikatelské činnosti poskytuje zápůjčky vybraného zboží, a to za úplatu.

14.2. Smlouvou o zápůjčce se zboží dostává do dispozice Odběratele, který je oprávněn jej osobně užívat a je povinen za zapůjčení zboží zaplatit úplatu. Nese také nebezpečí škody na věci, a to od jejího převzetí do doby její vrácení. Smlouva se zpravidla sjednává na dobu určitou. Překročí-li Odběratel trvání doby zapůjčení, je povinen nahradit Dodavateli škodu, která mu tím vznikne, nejméně ve výši sjednaného zápůjčného za každý den, kdy bylo zboží v jeho držení po uplynutí sjednaného doby trvání zápůjčky. Tím není dotčeno právo na náhradu jiné případně vzniklé škody. Odběratel je povinen zboží předat zpět Dodavateli v místě, kde jej převzal, v pracovní dny v pracovní době uvedené Dodavatelem, není-li sjednáno jinak. Neúspěšný pokus o vrácení zboží mimo pracovní dobu jde k tíži Odběratele.

14.3. Při převzetí zboží do zápůjčky složí Odběratel protihodnotu zboží v penězích ve sjednané výši. Dodavatel je oprávněn při vrácení zboží z této částky strhnout částku, která tvoří součet všech pohledávek, které Dodavatel vůči Odběrateli aktuálně má. Započtení je účinné okamžikem vyplacení zbývající části protihodnoty zboží Odběrateli. Protihodnota se neúročí a nepřesahuje – li povolený hotovostní limit dle zákona, bude vedena v hotovosti v pokladně Dodavatele současně s jinými účetními položkami.

14.4. Odběratel je v době trvání zápůjčky povinen:

  • přísně dbát pokynů a doporučení Dodavatele
  • užívat předmět zápůjčky dle návodu a pokynů, a to přiměřeně jeho povaze a stavu a chránit jej před poškozením
  • uhradit úplatu za zápůjčku dle sjednaných podmínek
  • svěřit obsluhu předmětu zápůjčky, u kterého je třeba zvláštní povolení, přezkoušení či osvědčení pouze osobám způsobilým, zaškoleným a oprávněným
  • provádět na vlastní náklady běžnou údržbu i mazání dle doporučení výrobce
  • umožnit pracovníkům Dodavatele na jejich vyžádání přístup k předmětu zápůjčky za účelem provedení kontroly provozních podmínek zápůjčky, případně provedení servisní prohlídky nebo opravy
  • chránit předmět nájmu i jeho příslušenství před ztrátou a odcizením.

V případě ztráty či odcizení předmětu zápůjčky je Odběratel uhradit škodu vyčíslenou Dodavatelem a uhradit opravu předmětu zápůjčky a rovněž částku odpovídající snížení její hodnoty, pokud dojde k poškození i jiným způsobem než při běžném provozu

odcizení, ztrátu, úmyslné poškození předmětu nájmu neprodleně ohlásit Policie ČR a ihned informovat Dodavatele o vzniklé skutečnosti a zaslat mu do 3 kalendářních dnů písemné vyrozumění Policie ČR k dané situaci, přičemž vyrozumění musí obsahovat číslo jednací policejního spisu.

V případě, že Odběratel skutečnost odcizení/ztráty Dodavateli prokazatelně neoznámí nebo nevrátí-li předmět zápůjčky i z jiných důvodů řádně a včas, uhradí Dodavateli smluvní pokutu ve výši trojnásobku sjednaného denního zápůjčného za každý den prodlení s vrácením věci.

neprovádět na předmětu nájmu změny bez předchozího písemného souhlasu Dodavatele,

předat kompletní předmět zápůjčky včetně veškerého zapůjčeného příslušenství nejpozději poslední den sjednané doby trvání zápůjčky, a to v bezvadném stavu s přihlédnutím k obvyklému opotřebení. Odběratel je povinen vrátit předmět zápůjčky zbavený nečistot vzniklých při jeho používání. V případě vrácení znečištěného předmětu zápůjčky bude Odběrateli účtován fixní poplatek ve výši 500,- Kč (pět set korun českých) za vyčištění předmětu zápůjčky.

případě, že Odběratel předmět zápůjčky včas nevrátí, souhlasí s tím, že pronajímatel je oprávněn předmět nájmu na náklady Odběratele převzít v místě jejího uložení nebo užívání při práci a užívání předmětu zápůjčky dbát na zásady ochrany, bezpečnosti a zdraví a ochrany životního prostředí. Dodavatel není povinen zjišťovat, zda Odběratel je či není schopen zajistit dodržování zásad ochrany, bezpečností a zdraví při práci.

14.5 Odběratel nesmí přenechat předmět zápůjčky k užívání třetím osobám.  V případě, že by tak učinil, odpovídá Dodavateli za osud předmětu zápůjčky i za závazky tím vzniklé sám.

14.6 Pro případ porušení povinnosti vrácení zápůjčky včas a řádně se sjednává smluvní pokuta ve výši 25% z pořizovací ceny předmětu zápůjčky včetně DPH. Sjednanou smluvní pokutou není dotčeno právo Dodavatele na náhradu škody. 

 


15. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

15.1. Odběratel nabývá vlastnictví ke zboží převzetím zboží bez ohledu na okamžik úhrady ceny. Nebezpečí škody na zboží přechází na Odběratele okamžikem převzetí zboží.

15.2. Dodavatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit, nedojde-li k úhradě ceny včas a řádně. Současně je oprávněn obdržet od Odběratele úrok z prodlení z nezaplacené částky ve výši dle těchto obchodních podmínek, a to až do zaplacení.

15.3. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Dodavatel prostřednictvím elektronické adresy info@bgtechnik.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Odběratele zašle Dodavatel na elektronickou adresu Odběratele. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro Dodavatelem dodávané zboží věcně příslušný je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

15.4. Dodavatel je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

15.5. Odběratel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

15.6. Dodavatel není odpovědný za prodlení s plněním či nesplnění povinnosti podle Smlouvy nebo za škody, pokud toto prodlení či nesplnění bylo způsobeno vyšší mocí. Zásahem vyšší moci se rozumí zejména: vyhlášená či nevyhlášená válka, příliv migrantů, bojová či nebojová invaze cizích vojsk, vyhlášení výjimečného stavu, povstání, revoluce, občanské nepokoje, teroristické činy nebo jejich nebezpečí, epidemie, karanténní opatření, rozhodnutí či opatření orgánů státní správy, evropské unijní správy či místní samosprávy a soudů, stávka, výluka, protestní akce zaměstnanců, přírodní živelné události včetně sněhové kalamity, ledovky, povodně a požáru, výbuchu, bouře, záplav, zemětřesení, tektonická činnost, sesuvu půdy, nesjízdných silnic nebo omezení jejich průjezdnosti, omezení letecké dopravy či její výluky, havárie znemožňující či znesnadňující splnění povinností stran, dlouhodobé (více než 24 hodin trvající) přerušení dodávky elektrické energie ovlivňující chod zařízení Dodavatele, omezení dostupnosti telekomunikačních sítí, mobilních sítí operátorů, platebních terminálů či informačních systémů nebo cloudových úložišť, poruchy strojů či zařízení nebo výpadku technologií včetně poruch hardware či software počítačů včetně těch způsobených viry, zásahem hackerů, narušením zabezpečení nebo aktualizacemi software, či jiný podobný stav anebo jiné nepředvídatelné, neodvratitelné a nezaviněné události významně omezující či vylučující splnění povinností.

 

16. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Osobní údaje se chrání podle zákona.

 

17. DORUČOVÁNÍ, ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ

17.1. Písemné podání prokazatelně odeslané jednou stranou na adresu bydliště, sídla či místa podnikání druhé strany uvedeného ve Smlouvě či v příslušném veřejném rejstříku, se považuje za doručené 5. den po jeho odeslání i tehdy, když si druhá strana toto podání z jakéhokoliv důvodu nepřevezme.

17.2. Odběrateli může být doručováno na elektronickou adresu Odběratele.

17.3. Odběratel souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem provozovatele nebo Prodávajícího na elektronickou adresu Odběratele a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení provozovatele nebo Prodávajícího na elektronickou adresu Odběratele.

 

18. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

18.1. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

18.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

18.3. Smlouva uzavíraná prostřednictvím internetového obchodu včetně obchodních podmínek je archivována provozovatelem v elektronické podobě po dobu vyžadovanou příslušnými právními předpisy a není přístupná. 

18.4. Kontaktní údaje Dodavatele: adresa pro doručování BG Technik cs, a.s., U závodiště 8/251, Praha 5 – Velká Chuchle, PSČ 15900, adresa elektronické pošty info@bgtechnik.cz, telefon: 283870848 nebo 283870136 (prodejna).

***