První na světě - AKU rider s nulovým poloměrem zatáčení

První na světě - AKU rider s nulovým poloměrem zatáčení

Zahradní „rider“ EGO ZT4200, pod marketingovým označením  EGO „Z6“ vám pomůže rychle, spolehlivě, pohodlně a hlavně ekologicky čistě a bez hluku, dosáhnout dokonalého vzhledu posekaného trávníku. Sekání trávy riderem EGO Z6 tak získává nové dimenze a styl a pro majitele se navíc stává skutečnou zábavou.

Datum zveřejnění:

Mimořádné manévrovací schopnosti, obratnost a rychlost. To jsou hlavní požadavky majitelů, či firem na údržbu trávníků rozlehlých zahrad nebo parků. K tomu se mnohdy, právě lidé zodpovědní za údržbu trávníků, potýkají s problémem hlučnosti. Týká se to hlavně trávníků např. v zámeckých zahradách, kolonádách lázeňských měst, nemocničních areálů, škol nebo prostě v městské zástavbě. To bylo skutečnou výzvou pro známého výrobce akumulátorové zahradní techniky EGO a světlo světa spatřil stroj na sekání trávy s nulovým poloměrem zatáčení a variabilní rychlostí jízdy od 0 km/hod až po 12,8 km/h. Tento zahradní „rider“ EGO ZT4200, pod marketingovým označením  EGO „Z6“ vám pomůže rychle, spolehlivě, pohodlně a hlavně ekologicky čistě a bez hluku, dosáhnout dokonalého vzhledu posekaného trávníku. Sekání trávy riderem EGO Z6 tak získává nové dimenze a styl a pro majitele se navíc stává skutečnou zábavou.

…na místěěě, čelééém vzad!

Jízda s riderem EGO Z6, s nulovým poloměrem zatáčení, v podstatě znamená schopnost stroje se otočit doslova na místě. Pojezdové elektromotory v zadních kolech zajišťují stroji skutečně precizní manévrovací schopnosti a umožňují mu, otáčet se kolem vlastní osy, aniž by za sebou nechával stopy nebo neposečený trávník.
A protože elektromotory se dají velmi snadno ovládat a regulovat, je rider opatřen třemi jízdními režimy (Control, Standard a Sport) a každý režim má 4 maximální rychlostní úrovně). Ovládání směru jízdy se zde provádí nikoliv pomocí volantu, ale pomocí dvou ovládacích pák, tzv. „rajčáků“.  Přesouváním pák vpřed nebo vzad dochází buď k jízdě vpřed, vzad nebo k zatáčení. Plynulá změna rychlosti jízdy je zajištěna mírou pohybu konkrétní páky vpřed nebo vzad.
Režim „Comfort“ je určen primárně uživatelům, začátečníkům, kteří nemají žádné nebo jen velmi malé zkušenosti s ovládáním podobných typů strojů. V tomto režimu je zrychlování jízdy plynulejší a pomalejší, stejně tak, jako reakce stroje na pohyb ovládacích pák. V podstatě se jedná o režim určený k zaškolení obsluhy k ovládání stroje. Režim „Standard“ je ideálním  pracovním režimem pro všechny podmínky sekání trávy. Režim „Sport“ představuje maximální akceleraci stroje, rychlé a citlivé reakce na pohyb zatáčecích pák. Režim je určen pro velmi zdatné uživatele, kteří mají velké zkušenosti s ovládáním stroje při sekání, nebo při přejezdech mezi jednotlivými travnatými místy. Rozložení hmotnosti samotného stroje a napájecích baterií u EGO Z6 zaručuje nízko položené těžiště a v kombinaci s velkými a širokými koly, je zajištěna  dokonalá trakce a mimořádná stabilita i při pohybu v náročném a nerovném terénu. Velká a široká pojezdová kola rozkládají tlak na povrch trávníku tak, aby nedocházelo k uježdění a poškození trávníku.

…trávník jako od frizéra!

EGO Z6 disponuje dvounožovým žacím zařízením, zavěšeném v robustním ocelovém rámu a ukrytém v lisované žací komoře  z ocelového plechu s kataforézní protikorozní ochranou. Dva rotující žací nože disponují každý svým bezuhlíkovým elektromotorem o výkonu, odpovídajícímu výkonu strojů poháněných spalovacím motorem o výkonu 17PS, ale s podstatně menšími ztrátami. A co více, díky možnosti snadné regulaci výkonu elektromotoru zde máme možnost plynule regulovat i otáčky nožů dle aktuálních podmínek od 2400 až po 3200 otáček za minutu v režimu „TURBO“. Šetří se tak spotřeba energie. Výška sekání se nastavuje snadno pomocí robustní páky v rozsahu 10 poloh od 38mm po 114mm. Žací ústrojí lze snadno, pomocí volitelného příslušenství, přestavět na intenzívní mulčování nebo sekání trávy se sběrem do sběrného boxu.

…ohromná porce profesionální energie a síly!

EGO Z6 je prvním modelem Aku rideru s nulovým poloměrem zatáčení na trhu. Síla od spolehlivých a výkonných elektromotorů je na pojezdová zadní kola předávána a plynule dávkována prostřednictvím variabilního elektropojezdu. Pro napájení téhle mašiny slouží až 6 ks EGO Power+ 56V ARC Lithiových baterií „portálové“ konstrukce.
Lithiové baterie EGO Power+ 56V ARC jsou poskládány z Lithium-iontových článků (Li-Ion) poslední generace typu 18650, 4,0V/2500mAh. Jednotlivé články jsou ve všech bateriích EGO zapojeny na 56V a podle množství použitých článků se stanovuje celková kapacita baterie (od 2,5 po 12Ah), která potom zaručí vysoký a dlouhodobý výkon. Svojí kapacitou a využitelnou energií se tak staví se energetickou špičku v nabídce baterií této kategorie na trhu. Patentově chráněná konstrukce zajišťuje dokonalé chlazení a teplotní vyváženost celé baterie jak při práci, tak i při nabíjení. Elektronický "balancer" optimalizuje rovnoměrný odběr při zátěži a vyvážené dobíjení jednotlivých článků.
 A jak to funguje v praxi? Na rideru EGO Z6 je za sedačkou bateriové lože pro 6 baterií EGO Power+ 56V ARC. Pro zprovoznění rideru musí být kapacita použitých baterií alespoň 15Ah. Z jakých baterií bude tato kapacita poskládána je na libovůli majitele. V základu je rider opatřen dvěma bateriemi s kapacitou 10 + 5Ah, která dokáže napájet traktor pro zdolání travnaté plochy až cca 1200 m2, samozřejmě v závislosti na podmínkách. Do bateriového lože můžete potom vložit libovolný počet baterií v závislosti na požadovaném plošném výkonu rideru. Max. kapacita je dnes 6x10Ah, což je zásoba energie na posekání až 8.500 m2. Záleží přitom na podmínkách provozu.
Rovnoměrný odběr z baterií, nehledě na jejich velikost, neustále hlídá a reguluje patentovaná technologie EGO, nazvaná Peak Power™.
Nabití baterií je zde zajištěno společně pomocí „superchargeru“ EGO. Prostě při vybití baterií při práci, řídící elektronika odstaví sekací mechanizmus tak, aby zbyla ještě energie na dojezd rideru k nabíjecí stanici. Tam připojíte nabíjecí kabel k traktoru a necháte nabíječku pracovat. I tentokrát patentovaná technologie EGO Peak Power™ nepřetržitě bdí na vyváženosti nabíjení jednotlivých baterií podle míry vybití každé baterie.

…a to nejlepší na konec.

Jakoukoliv baterii, kterou máte v rideru můžete kdykoliv vyjmout a použít pro napájení jakéhokoliv dalšího stroje z nabídky EGO, ať už se jedná o vyžínač, sekačku, pilu, fukar, nůžky na živé ploty apod.

…přenese Vás do budoucnosti už dnes.

Jednou z nesporných výhod akumulátorových strojů jsou prakticky nulové vibrace od motoru, minimální hlučnost a nulové emise. To vše  podstatnou mírou přispívá k mimořádně vysoké úrovni komfortu při práci.
Pevný a robustní podvozek rideru se nekroutí a je schopen pohlcovat velkou míru nepříjemných nárazů od nerovností terénu. Sedačka řidiče se sklopnými loketními opěrkami je ergonomicky tvarována tak, aby byl posez maximálně pohodlný. Plynové odpružení sedačky se dá plynule regulovat dle váhy konkrétního uživatele. Ovládací páky jsou potaženy měkčenou gumou, která přispívá jak b pohodlnému úchopu, tak i k bezpečnému držení. Nohy obsluhy jsou umístěny na podlaze pokryté protiskluzovou gumovou izolací.
V zorném poli řidiče je kromě ovládacích prvků také ukazatel stavu baterií a po pravé ruce je umístěn přehledný a dobře čitelný diplej, který umožňuje řidiči kromě volby pracovního a jízdního režimu také trimování směru jízdy. Hned vedle displeje je umístěno rozměrné červené tlačítko na zapínání a vypínáni sekání, hlavní vypínač stroje a klíček. Podél displeje je umístěna schránka na mobilní telefon s důmyslně řešeným držením mobilu tak, aby nedošlo na nerovném terénu k jeho „vytřesení“.
Na levé straně vedle sedačky je kromě nápojového úchyte také schránka na drobné předměty, jako např. klíče apod. Schránka je opatřena USB zásuvkou pro nabíjení mobilu apod.
Nezanedbatelnou a užitečnou pomůckou je osvětlení. EGO Z6 je opatřeno výkonnými LED světly, které umožňují jízdu i za úplné tmy. Rovněž při couvání je prostor za riderem dostatečně osvětlen.
EGO Z6 disponuje velmi nízko položeným těžištěm, které zaručuje příkladnou trakci a stabilitu i v náročnějším a svažitém terénu a obsluha má tak neustále pocit bezpečí.

…nenáročný pracant.

 Rider EGO Z6 je stroj jako každý jiný a s tím souvisí i nutná údržba. Ta je v tomto případě velmi střídmá a jednoduchá. Odpadá mnohdy složitá a nákladná pravidelná údržba spalovacího motoru, údržba a kontrola hnacího ústrojí a převodovky apod. U akumulátorového stroje taková údržba zcela odpadá a zredukuje se na příslušnou údržbu podvozku, která spočívá v mazání pohyblivých částí a kontrole tlaku v pneumatikách, udržování v čistotě a broušení sekacích nožů. Startování stroje znamená u EGO Z6 pouze v zasunutí klíčku do spínací skříňky, stlačení tlačítka hlavního vypínače a stroj je aktivován. Žádné složité startování a kontrola před startováním.

…a závěrem?

Akumulátorový rider EGO Z6 s nulovým poloměrem zatáčení je považován za významný milník ve vývoji a konstrukci sekacích strojů s nulovým poloměrem zatáčení. Díky svému pojetí a moderní technologii se jedná o průkopníka v této kategorii strojů, který nemá ve světě obdoby. Bezhlučný, bezemisní provoz, který není náročný na údržbu se přímo nabízí hlavně v místech citlivých na hlučnost (zámecké zahrady, kolonády lázeňských měst, nemocniční areály, školy nebo prostě v městská zástavba apod.) Rovněž osloví zejména uživatele z řad majitelů rozlehlejších travních ploch, které musí pravidelně udržovat a nechtějí se zabývat obsluhou stroje se spalovacím motorem. Akumulátorový stroj při odstavení v garáži nezapáchá benzínem a ani nehrozí úkap žádných provozních kapalin. Stačí mít na zdi v garáži namontovanou nabíjecí stanici.

Do prodeje je rider naplánován do sezóny 2022. V základní výbavě bude sekací zařízení pro sekání s výhozem do boku, baterie 1x10Ah + 1x5Ah a nástěnná rychlonabíječka baterií. Cena bude upřesněna ke konci roku 2021 a měla by se pohybovat pod hranicí 150 tisíc vč. DPH.

Více na https://www.egostroje.cz/